Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piątnicy

Piątek, 2024-05-17

Imieniny: Brunony, Sławomira

Wspomnienie z wycieczki

19.05.2015r. o godzinie czwartej rano zebraliśmy się przy boisku szkolnym, zapakowaliśmy swoje bagaże, pożegnaliśmy się z rodzicami i wyruszyliśmy w 4-dniową podróż.
Pierwszym miejscem, do którego dotarliśmy, był Wrocław. Zwiedzanie tego miasta rozpoczęliśmy od starego miasta, odwiedziliśmy także wrocławskie kościoły. Byliśmy również w Ostrowie Tumskim, gdzie zwiedziliśmy budowy sakralne. Podziwialiśmy również Panoramę Racławicką, która nawiązuje do słynnej bitwy pod Racławicami z okresu Insurekcji Kościuszkowskiej. Po wizycie we Wrocławiu udaliśmy się na nocleg do Karpacza.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Pragi. Byliśmy przy Złotej Uliczce, także na Moście Karola. Nie zabrakło również zwiedzania kościołów np. Katedry Św. Wita i zamku na Hradczanach. Mieliśmy okazję przejechać się praskim metrem. Po udanym dniu wróciliśmy do naszego hotelu.
Kolejnego ranka wyruszyliśmy w podróż do Czech, do Skalnego Miasta w Adrspach. To Skalne Miasto było niesamowite. Urok tej wyprawie dodał spływ tratwą. Później udaliśmy się do zoo, a następnie na safari, na którym mogliśmy podziwiać różne zwierzęta.
Jednak ostatni dzień był najciekawszy, ponieważ byliśmy w Aquaparku we Wrocławiu i w niesamowitym zamku Książ. Największe wrażenie w zamku zrobiła na nas Sala Maxymiliana z pięknie zdobionym sufitem. Również podobały nam się podziemia z efektami dźwiękowymi.
Jednym słowem ta wycieczka była jedną z najlepszych.

Uczennice klasy VIa Aleksandra Piasecka, Paulina Kossakowska

Wycieczka do Pragi
Dnia 19 maja 2015r. wyruszyliśmy na szkolną wycieczkę do Pragi. Brały w niej udział klasy 4-6. Wyjechaliśmy ok. godziny czwartej rano.
Udaliśmy się w kierunku Wrocławia. To tam zaczęło się zwiedzanie. Po miejscowości oprowadzał nas przewodnik P. Krzysztof. Zobaczyliśmy Panoramę Racławicką, wiele wiekowych katedr, stary rynek oraz Muzeum Sztuki Śląskiej. Po długim dniu udaliśmy się do Karpacza, gdzie znajdował się nasz hotel. Następne dwa dni zwiedzaliśmy Pragę oraz inne czeskie miasta. Poznaliśmy cały rynek, wielki zamek i wiele kościołów. Oglądaliśmy panoramę stolicy Czech, a także przechodziliśmy przez sławny most Karola. Ujrzeliśmy egzotyczne zwierzęta w Saffari Zoo takie jak: hieny, małpy, goryle, a również tropikalne ptaki. Kolejnego ranka po spakowaniu bagaży pojechaliśmy zwiedzać trzeci co do wielkości w Polsce zamek w Książu. Był on duży i majestatyczny. Oglądaliśmy podziemia, które zostały zbudowane przez Niemców podczas II wojny światowej. Dalej wyruszyliśmy do wrocławskiego Aquaparku. Później po miłym ochłodzeniu udaliśmy się w stronę Łomży. W trakcie drogi powrotnej zatrzymaliśmy się, aby zjeść obiad. Podróż trwała ok. 9 godzin. O godzinę 24:00 byliśmy już w domach.
Uważam, że wycieczka była udana i dowiedzieliśmy się wielu ważnych informacji dotyczących polskiej oraz czeskiej historii. Chętnie wybiorę się na nią za rok.