Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piątnicy

Wyszukiwarka

18-421 Piątnica

ul. Szkolna 29

Tel: (86) 216-45-90 - Sekretariat

    Facebook

E-mail: sekretariat@zszppiatnica.szkolnastrona.pl


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1774056
    • Do końca roku: 228 dni
    • Do wakacji: 35 dni

  • Kartka z kalendarza


  • Kalendarium

    Piątek, 2024-05-17

    Imieniny: Brunony, Sławomira

"Być jak Ignacy" - komunikacja

Dzieci z klasy IIIa z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Piątnicy w ramach projektu „ Być jak Ignacy”poznawały tajniki komunikowania się. Wiedzą, że najprościej o komunikacji można powiedzieć, że jest to przekazywanie sobie informacji, np. opowiadanie, jak minął dzień, co się działo w szkole itp. W czasie rozmowy zwracamy uwagę na to, co mówi druga osoba, ale również, w jaki sposób do nas mówi. Czy ma miły głos, czy mówi za cicho, a może za szybko? Patrzymy na jej buzię, czy się uśmiecha, czy patrzy nam w oczy? Te wszystkie rzeczy wpływają na to, ile zapamiętamy z komunikatu.
 Istnieje wiele czynników, które utrudniają nam odbiór komunikatu. Jednym z nich może być hałas . Na przerwie w szkole nieraz ciężko jest się skupić na tym, co mówi do nas kolega/koleżanka. Gdy ktoś opowiada nam o czymś dla nas mało ważnym albo mówi bardzo dużo na mało ciekawy temat, również łatwo o brak skupienia. To, czy lubimy daną osobę, też wpływa na odbiór komunikatu (gdy kogoś nie lubimy, nie mamy ochoty go słuchać). Gdy ktoś, mówiąc do nas, używa trudnych słów, możemy nie zrozumieć, co ma na myśli. Postawa naszego rozmówcy również ma znaczenie, kiedy ktoś patrzy w ziemię, trzyma ręce w kieszeni, możemy pomyśleć, że nas nie słucha.
 Dzieci stwierdziły, że bardzo nie lubią, kiedy mówią coś rodzicom, a mama czy tata w tym czasie czytają coś w komórce.
Uczniowie poznali Język Braille’a. Zapisywali w tym języku swoje imię. Poznali też alfabet morse'a. W alfabecie kodowali także imiona.
Uczyli się też asertywności. Stwierdzili, że czasami trudno jest odmówić i warto się tego uczyć .