Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piątnicy

Wyszukiwarka

18-421 Piątnica

ul. Szkolna 29

Tel: (86) 216-45-90 - Sekretariat

    Facebook

E-mail: sekretariat@zszppiatnica.szkolnastrona.pl


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1759430
    • Do końca roku: 236 dni
    • Do wakacji: 43 dni

  • Kartka z kalendarza


  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-05-09

    Imieniny: Grzegorza, Karoliny

MegaMisja - klasa I B

"Dzięki technologiom dzieci mogą uczyć się wielu nowych rzeczy, poznawać świat, rozwijać pasje. Często bardzo sprawnie posługują się tabletem, smartfonem i innymi sprzętami, ale techniczne umiejętności nie wystarczą, by bezpiecznie korzystać z internetu.

MegaMisja to nieodpłatny ogólnopolski program edukacyjny dla szkół podstawowych. Adresowany jest do  nauczycieli oraz dzieci w wieku 6-10 lat. Celem programu  jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycieli oraz ich uczniów. Ważne, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. MegaMisja daje solidną bazę do mądrego i bezpiecznego poruszania się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii."

 

W roku szkolnym 2020/2021 adresatem programu MegaMisja została klasa I B wraz z wychowawcą. Uczniowie sukcesywnie realizują zadania i proponowane scernariusze. Poszerzają swoją wiedzę z zakresu technologii i cyfryzacji.

Krótki opis realizowanych zadań w oparciu o następujące scenariusze zajęć:

1. "Złapiemy Psotnika - prawda, czy fałsz?"

Uczniowie obejrzeli przygotowany film. Ustalili w jakich miejscach można poszukiwać informacji. Wspólnie wykonali plakat na temat wyszukiwania informacji. Doszli do wniosku, że lepiej z niektórych zródeł korzystać z panią albo rodzicami.

2. "Dzielni poszukiwacze informacji"

Uczniowie zastanowili się, gdzie można wybrać się na ferie. Stworzyli rysunki, które pomogły wybrać miejsca ciekawe na ferie. Obyła się rozmowa skąd wziąć informacje na temat ciekawych destynacji - zdecydowanie wygrał Internet. Największą radością jest wybieranie nowych elementów garderoby dla naszego Psotka. Czekamy na kolejne zadania.

3. "Julka i Kuba poznają język robotów"

Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film. Dzieci chętnie zabierały głos i próbowały odpowiedzieć na pytania stawiane przez bohaterów filmu. Uczniowie dzielili się opiniami i poglądami na temat robotów. Następnie, sami programowali robota podczas gry online. Zajęcia bardzo podobały się uczniom, były pełne aktywności i zaangażowania.

4. "Jak nauczyć robota sprzątać?"

Podczas zajęć rozmawialiśmy o robotach przy okazji wprowadzania litery R. Uczniowie wymyślali w czym mogą im pomóc roboty. Często odwoływali się do znanych i używanych w szkole Photonów. Pojawiła się tęsknota za stacjonarnym nauczaniem, podczas którego wiele zadań wykonywały za nas roboty np. Dojście do określonej sylaby!

5. "Psotnik, a zdrowa żywność"

Uczniowie przynieśli przygotowane w domach rysunki zdrowego jedzenia. Brali udział w dyskusji na temat prezentacji -czym jest i jak powinna wyglądać dobra prezentacja. Po podzieleniu na grupy, wspólnie tworzyli plakaty w formie książeczek, po czym prezentowali je według poznanych zasad. Nie wszystkim prezentacja przyszła z łatwością. Było to pierwsze tego typu doświadczenie dla dzieci.

6. "Zielnik Profesora Florka - porządkowanie informacji"

Uczniowie w grupach uporządkowali zielniki. Zrozumieli dzięki temu, że zdobyte informacje należy posegregować, by później z nich korzystać. Dzięki temu można utrzymywać porządek w "encyklopedii informacji".

7. "Nowy kolega Psotnika"

Zajęcia rozpoczęły się od prezentacji strony https://scratch.mit.edu/. Znacznie ułatwiło to wspólną pracę, ponieważ każdy uczeń mógłby w domu na swoim komputerze korzystać z zaproponowanej strony.Została omówiona cała strona oraz sposób poruszania się po niej. Uczniowie zobaczyli w jaki sposób tworzyć sceny. Uczestniczyły w tworzeniu jej przez nauczyciela.Wspólnymi siłami narysowali robota, a później zaprogramowali go według instrukcji.

8. "Zaprogramujmy grę - pierwsza mega gra bliźiaków"

Podczas zajęć uczniowie z nauczycielem rozmawiali na temat programowania i gier. Okazało się, że uczniowie kochają gry. Sami tworzą i chcą być sprawcami wirtualnych gier. Powtórzyli bloki, które poznali na poprzednich zajęciach z programowania. Uczniowie stworzyli własną grę w programie Scratch. Z powodu braku aplikacji ScratchJR uczniowie korzystali z wersji Scratch.  Wszyscy świetnie się bawili.

9. "Powstrzymać FANG! Misja kryptonim:przewodnik po szkole"

Uczniowie obejrzeli przygotowany filmik. Byli bardzo zaangażowani, odpowiadali na pytania. Chętnie zaplanowali i stworzyli wspólnie z nauczycielem mapkę swojego piętra. Uczniowie lubią programować, znają już podstawy.

W